Nieuwe campagne MijnLeercultuur.nl: ‘Leren op de werkvloer levert aardig wat op’

Op 29 september 2025 is de vernieuwde campagne ‘Leren op de werkvloer levert aardig wat op’ van start gegaan. De campagne loopt tot 3 november 2025 en richt zich op mkb-ondernemers. Waar in 2024 de nadruk lag op bewustwording, zet MijnLeercultuur.nl dit jaar een volgende stap: van denken naar doen.

© mijncultuur.nl

Van bewustwording naar actie

Steeds meer ondernemers zien het belang van een sterke leercultuur, maar weten niet altijd waar te beginnen. Daarom helpt de campagne ondernemers om direct en laagdrempelig aan de slag te gaan met leren op de werkvloer. De boodschap sluit aan bij actuele uitdagingen als arbeidskrapte, behoud van personeel en productiviteit. Ondernemers delen praktijkvoorbeelden die laten zien dat leren op de werkvloer niet alleen medewerkers versterkt, maar ook de organisatie als geheel.

Vernieuwde website en toolkit

De vernieuwde website mijnleercultuur.nl kan door mkb-ondernemers als een praktisch startpunt gebruikt worden. Het handelingsperspectief is concreet en laagdrempelig: een gratis toolkit met ervaringen en tips van andere ondernemers. Daarnaast verwijst de site naar sectorspecifieke ondersteuning en een quickscan om inzicht te krijgen in de eigen leercultuur.

Meer informatie en materialen zijn te vinden op www.mijnleercultuur.nl

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van wat de SER doet voor leven lang ontwikkelen.