Nieuwsoverzicht Consumentenvoorwaarden

Een overzicht van recente nieuwsberichten over consumentenvoorwaarden.

SER doet aanbevelingen voor snelle, eenvoudige en laagdrempelige geschillenbeslechting

27-06-2017

De SER-Commissie voor Consumentenaangelegenheden (CCA) vraagt nogmaals aandacht voor een snelle, eenvoudige en laagdrempelige geschillenbeslechting, want dat is cruciaal voor consumenten en ondernemers. Dat staat in een briefadvies aan de ministers van Veiligheid en Justitie en van Economische Zaken. Het is een vervolg op een eerder advies hierover van de CCA, van april 2016.

Partijen ondertekenen consumentenvoorwaarden in de zorg

23-03-2017

Op dinsdag 21 maart ondertekenden diverse partijen algemene voorwaarden in de zorgsector. Het gaat om de voorwaarden voor Ambulancezorg, voor Geestelijke Gezondheidszorg, voor Osteopathie en voor Verpleging, Verzorging en Geboortezorg.

Per 1 maart 2017 gelden nieuwe Algemene Bankvoorwaarden

12-09-2016

De Consumentenbond en de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) hebben de Algemene Bankvoorwaarden uit 2009 vereenvoudigd, verduidelijkt en aangepast. Op 1 maart 2017 treden ze in werking.

SER-commissie wil consumentengeschillen eenvoudig en snel opgelost zien

11-04-2016

Een snelle, eenvoudige en laagdrempelige geschillenbeslechting is voor zowel consumenten als ondernemers cruciaal. Die geschillenbeslechting kan zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk zijn. De SER-Commissie voor Consumentenaangelegenheden (CCA) doet in een brief aan de Minister van Veiligheid en Justitie aanbevelingen om de toegang tot de rechter voor zowel consumenten als ondernemers te vereenvoudigen en te versnellen.