Enquête over de toekomst van Nederland

De Sociaal-Economische Raad ondersteunt het initiatief Namens Nederland, dat op 15 april van start is gegaan. Het is een grootschalige enquête onder inwoners van Nederland over de toekomst van Nederland.
Namens Nederland promo

Als er één ding zeker is op dit moment, is het dat alles onzeker is. Hoe lang gaat de corona crisis duren? Heb ik straks werk? Word ik ziek? Ziet de wereld, en zelfs mijn straat, er straks nog hetzelfde uit?

Weten waar we voor staan als samenleving

Corona maakt duidelijk hoe verbonden we met elkaar zijn. In Nederland, maar ook met de rest van de wereld. Daarom is het juist nu, in deze periode van onzekerheid, belangrijk te weten waar we als samenleving voor staan. Wat moet er op dit moment gebeuren? En wat moeten we doen ná deze crisis. Wat vinden we belangrijk? We hebben antwoorden nodig; antwoorden die jíj kan geven. Doe daarom mee aan de Namens Nederland enquête.

Doe mee met de nationale enquête

De nationale enquête ‘Namens Nederland’ wordt gehouden onder inwoners van Nederland. Het is een een unieke kans om mee te denken over de belangrijkste thema’s binnen onze samenleving, van onderwijs tot zorg tot het milieu. De antwoorden op vragen die Namens Nederland stelt – ‘Hoe nu, morgen én overmorgen verder?’ – zijn op dit moment crucialer dan ooit.

Meedoen aan het onderzoek is anoniem en neemt tussen de 5 en 10 minuten in beslag. Met de resultaten maken we Nederland de komende jaren een nog fijnere plek te maken voor iedereen! Jouw mening is belangrijk. Laat je stem horen en vul de enquête in.

Over Namens Nederland

De Namens Nederland Enquête is een onafhankelijk, belangeloos en breed gedragen initiatief van maatschappelijke organisaties, mediapartijen, vakbonden, verenigingen, bedrijven en initiatieven. Samen hebben we het doel om de meningen van honderdduizenden inwoners van Nederland te verzamelen.

De initiatiefnemers van Namens Nederland zijn onder andere ADG Groep, Albert Heijn, CNV, De Unie, Deedmob, DPG, DSM, fiKks, FNV, Future NL, G-Star, ICT Media, ING, JOGG, Johan Cruyff Foundation, Jumbo, KBO-PCOB, Jonge Klimaatbeweging, KNVB, KVK, Stichting LeerKRACHT, McKinsey & Company, MediaMonks, MKB-Nederland, MVO Nederland, NJR, NL2025, NL Voor Elkaar, NLdigital, nlgroeit, NOC NSF, NS, Philips, Rabobank, Randstad, RTL, Salesforce, &samhoud, schooldakrevolutie, SER, Shell, SKIM, SRVO, STER, TomTom, Vereniging Eigen Huis, Vereniging Natuurmonumenten, Unilever, VNO-NCW, Vopak, VO-Raad, WNF en Young Impact.