Fleur de Nijs, head of marketing Delta en Caiway
What is your legacy? Vrouwen met Kracht Collectie.
Wat wilde je vroeger worden? Wat was jouw beweegreden hiervoor?
“Eerst was het actrice: jezelf inleven in een ander en die persoon zo goed mogelijk neerzetten. Later was het industrieel ontwerper: een creatieve oplossing voor een probleem bedenken door iets te creëren. Uiteindelijk ging ik Marketing in Tilburg en Communicatie in Twente studeren en bleken er veel raakvlakken te zijn. In mijn dagelijkse werk moet ik me ook inleven in mensen en creatieve oplossingen bedenken.”Wie is jouw rolmodel en waarom?
“Mensen om mij heen die ergens voor staan en dicht bij zichzelf blijven. Van Koningin Máxima krijg ik altijd een glimlach. Zij is voor mij de combinatie van intellect, belezen, warm met oog voor de mens, humor en dat gecombineerd met een prachtige vrouwelijke uitstraling (en de beste outfits).”Wat heeft jou gebracht op de plek waar je nu bent?
“Mijn energie en drive. En de juiste kanjers om me heen te verzamelen, zowel privé als zakelijk, waardoor je kunt zijn wie je bent en doen wat je wilt.”Wat zijn de levenslessen die je wilt doorgeven? Hoe ben je tot deze levenslessen gekomen?
“Doorzettingsvermogen. Dat heb ik meegekregen vanuit huis. Iedere dag 32 kilometer naar school fietsen in weer en wind, opgeven was geen optie.”“Blijf jezelf ontwikkelen en blijf nieuwsgierig. Ik blijf nieuwe dingen doen om te leren en mijzelf scherp te houden. Zo ging ik onlangs zelf een week coderen en leerde ik bloggen. Ook ben ik in de raad van toezicht bij Care gestart, om te leren hoe je als toezichthouder naar bestuurders kijkt en hen op de juiste manier kan adviseren en begeleiden bij hun dagelijkse uitdagingen.
Blijf trouw aan jezelf en je eigen kernwaarden. Luister goed naar je eigen gevoel en volg je interne kompas.”