SER-magazine: diversiteit en inclusie

Het eerste SER-magazine van 2021 staat in het teken van diversiteit en inclusie. Het magazine staat boordevol inspiratie, waaronder twee openhartige interviews met vertegenwoordigers van de winnaars van de Award Diversiteit in Bedrijf 2020: ABN AMRO en Kunstmuseum Den Haag.

Voorblad SER-magazine

ABN AMRO

Op de cover staat Nazha Rustom, een ‘rebel’ aan het roer als Diversity and Inclusion consultant bij ABN AMRO. “Hoewel ze tot haar twaalfde statushouder was, behoort ze na vier voorgaande generaties tot de eerste die niet een leven lang vluchteling gebleven is. En nu? Diversity and Inclusion consultant bij ABN AMRO.” In een team werkt ze aan meer kleur, cultuur en verscheidenheid binnen de bank. Een goed voorbeeld daarvan is de leergang ‘future proof’ waarmee ABN AMRO in de categorie ‘grote bedrijven’ de Award Diversiteit in Bedrijf won.

Pagina uit SER-magazine NazhaPagina uit SER-magazine Nazha

Kunstmuseum Den Haag

Kunstmuseum Den Haag won de Award in de categorie ‘mkb’ voor het toepassen van de Rooney Rule: bij iedere sollicitatie nodigt het museum twee kandidaten met een biculturele achtergrond uit voor een gesprek. Inmiddels is een kwart van de vacatures ingevuld door iemand met het gewenste profiel. Anne de Haij, voormalig strategisch adviseur bij Kunstmuseum Den Haag, vertelt er in het interview meer over.

Pagina SER-magazine over het Kunstmuseum Den HaagPagina SER-magazine over het Kunstmuseum Den Haag

Download het magazine

Download het SER-magazine en leer meer over het bevorderen van diversiteit en inclusie op de werkvloer. “Elke organisatie kan vandaag een stap zetten naar verandering. De nieuwe wereld begint bij ons, in 2021. Word zelf de verandering die je in de wereld wilt zien,” aldus Mariëtte Hamer, SER-voorzitter, in haar column.