Diversity Day: werkend Nederland viert de kracht van diversiteit en inclusie
Een Diversity Day radio-uitzending met BN’ers en medewerkers; webinars over ‘de kracht van het verschil’ en hoe je binnen je bedrijf je grenzen kunt aangeven; dialoogtafels over inclusief communiceren; quotes over inclusiviteit op led walls, enz. Meer dan 300 bedrijven organiseerden 6 oktober, op de tweede editie van Diversity Day, een keur aan activiteiten om de kracht van diversiteit en inclusie op hun werkvloer te vieren.

De aandacht voor Diversity Day, en daarmee voor diversiteit en inclusie op de werkvloer, groeit. Ten opzichte van vorig jaar kende de dag een ruime verdubbeling van het aantal deelnemers en activiteiten. De huidige tijd vroeg de nodige creativiteit van de deelnemende bedrijven, afkomstig uit de private en publieke sector, en leidde tot verrassende initiatieven.
Op Diversity Day werd de Award Diversiteit in Bedrijf uitgereikt. Deze Award wordt jaarlijks toegekend aan een mkb-bedrijf en groot bedrijf die aangesloten zijn bij het Charter Diversiteit, voor een ‘best practice’ die diversiteit en inclusie op de werkvloer bevordert. ABN AMRO won met de Leergang Future Proof, dat de doorstroom van medewerkers met een niet-westerse achtergrond naar de subtop vergroot. Het Kunstmuseum Den Haag won omdat het de Rooney Rule in haar sollicitatieprocedures succesvol heeft doorgevoerd. De Rooney Rule houdt in dat bij sollicitaties ten minste één persoon met een multiculturele identiteit wordt uitgenodigd. De winnaars werden geprezen om hun effectiviteit, innovatie en overdraagbaarheid.