Blindspot: the Unconscious Bias game

​Op 24 november lanceerde Frisse Blikken ‘Blindspot’. Deze game geeft mensen en teams inzicht in hun besluitvormingsproces en hoe unconscious bias daarop invloed heeft.

3 beeldschermen met de game Blindspot afgebeeld

Het spel is ontwikkeld voor organisaties die vooroordelen, diversiteit en inclusie op een verfrissende manier op de agenda willen zetten. Een aantal ondertekenaars van het Charter Diversiteit is betrokken bij de ontwikkeling en lancering van het spel, waaronder ABN AMRO, KPN en NS.


Tijdens het spel werkt een team van collega’s digitaal samen om een reeks complexe uitdagingen op te lossen. Zij bijten zich vast in project future, een experiment met als doel een nieuwe norm voor de maatschappij te creëren. Echter, dit project staat onder grote druk. Is het team in staat om het project te redden?

Zelf ervaren?

Tijdens het eerste Blindspot community Event, op 24 november, probeerde een internationaal gezelschap de game uit. In februari is er nóg een editie van het event. Wil je meedoen? Meld je dan aan via deze website.

Klik hier voor meer informatie over ‘Blindspot’.