4 februari 2021 | Webinar 'divers en inclusief werven van personeel' | aanmelding gesloten

UPDATE 02-02-2021 Dit webinar zit helaas vol. Houd de website in de gaten, het plenaire gedeelte zal later terug te kijken zijn.

Illustratie van een laptop met daarop een videocall

Bedrijven kunnen verschillende maatregelen nemen voor diversiteitsbewust werven en selecteren van personeel. In dit webinar focussen we op twee belangrijke onderdelen van het wervingsproces: vacatureteksten en wervingskanalen. De hoofdvragen zijn: Hoe schrijf je vacatureteksten die voor een divers publiek aantrekkelijk zijn? & Waar vind je divers talent?

In dit webinar delen experts kennis en tips en vertellen bedrijven welke instrumenten zij in de praktijk hiervoor inzetten.

Programma

14.00 uur
Opening en introductie op het thema.
> Leo Euser, senior-beleidsmedewerker Diversiteit in Bedrijf.

14.10 uur

Pitch: Hoe schrijf ik wervende vacatureteksten voor een gevarieerd publiek?
> Stefan Twigt, consultant bij Sia Partners.

14.25 uur
Praktijkcase over het schrijven van inclusieve vacatureteksten.
> Marianne Hollestein, adviseur Resourcing, De Haagse Hogeschool.

14.40 uur

Pitch: Met welke wervingskanalen bereik ik divers talent?
> Laura de Vries, lid van de Raad van Advies van St. Divers & Jong, een Arnhems netwerk van een cultureel diverse groep rolmodellen.

14.55 uur
Praktijkcase over wervingskanalen voor statushouders.
> Pim Brouwers, manager Diversity & Inclusion bij VodafoneZiggo.

15.10 uur
In een dialoogsessie naar keuze kun je in gesprek met de gastsprekers en met elkaar ervaringen en tips delen.

Praktische informatie

Datum: donderdag 4 februari
Tijd: 14.00 uur – 15.30 uur
Plaats: Online
Aanmelden*: Klik hier voor het aanmeldformulier. Uiterlijk 3 februari krijg je de link toegestuurd om in te inloggen. Er kunnen maximaal 250 personen deelnemen aan dit webinar.

Dit webinar is exclusief voor ondertekenaars van het Charter Diversiteit en genodigden.
*Wanneer je bent ingeschreven voor dit webinar rekenen wij op jouw online deelname.