Alliantie Culturele Diversiteit in de Top

Heeft u bestuurlijke ervaring of ervaring op het gebied van senior management? Bent u toe aan een nieuwe stap? De vacante posities van deze bedrijven staan open voor cultureel talent met relevante werkervaring in het bedrijfsleven of (semi)publieke organisaties in een rol op bestuurs-, directie- of executiveniveau.

Meedoen?

Doet u mee en levert u ook een bijdrage om cultureel talent in de top te versterken? Wordt dan koploper in onze campagne ‘Culturele diversiteit in de top’.

Concreet betekent dit dat uw bedrijf het belang van het onderwerp onderstreept en participeert in het aanbod van de alliantie. Bijvoorbeeld door het inzetten van ambassadeurs, het bijwonen of hosten van bijeenkomsten en/of het aandragen van vacatures of kandidaten voor leidinggevende posities.

Alliantie Culturele Diversiteit in de Top

Bedrijven die lid zijn van de Alliantie Culturele Diversiteit in de Top onderstrepen het belang van meer leidinggevende met een migratie-achtergrond. Ze doen dit bijvoorbeeld door ambassadeurs in te zetten, bijeenkomsten te organiseren en vacatures en kandidaten voor leidinggevende posities aan te dragen.

De Alliantie bestaat uit organisaties die zich inzetten voor meer divers talent: de Sociaal-Economische Raad (SER), Talent naar de Top, Diversiteit in Bedrijf, Agora Network, NL2025, Etnische Zaken Vrouw Nederland en The Other Network.

Tijdens de bijeenkomst ‘NL Culturele diversiteit in de top’ in oktober 2017 hebben meer dan 100 bestuurders afgesproken om culturele diversiteit in de top van het Nederlandse bedrijfsleven aan te moedigen, om sociale cohesie te vergroten en het diverse potentieel te benutten. 

Wat biedt de Alliantie?

Kennisdeling en ontmoeting: training over impliciete vooroordelen; training van mentees en mentoren; boardroomsessies; individueel advies bij het opstellen van een bedrijfsplan gericht op meer diversiteit aan de top; advies en kennis over divers werven en selecteren; advies en kennis over een cultureel inclusief bedrijfsklimaat; event bij de SER; netwerkbijeenkomsten, bijvoorbeeld van Charterondertekenaars, en multiculturele events.

Monitoring: onderzoek naar de stand van zaken van culturele en gender diversiteit in de top; inhoudelijke artikelen.

Rolmodellen en multiculturele netwerken: toegang tot alternatieve kanalen om multicultureel talent te bereiken; pool met rolmodellen.

Communicatie: exposure van de resultaten op bedrijfs- en overstijgend niveau via artikelen, digitale platforms en media; zichtbaar maken van multicultureel talent (o.a. rolmodellen en ambassadeurs).

 

Dit zijn de koplopers

Al 24 koploperbedrijven hebben zich aangesloten. Dit doen zij onder andere door vacatures in de (sub)top onder de aandacht te brengen op een speciaal ingericht platform.

 

 

Logo Accenture
Logo Philips
Logo UMC Utrecht
Logo DNB
Logo ANWB
Logo Achmea
Logo Pon
Logo Unilever
Logo Google
Logo PWC
Logo Dutch Flower Group
Logo ProRail
Logo Universiteit van Amsterdam
Logo KVK
Logo ING
Logo Rabobank
Logo SER
Logo Randstad