‘Topvrouwen en topsport, de gemene deler’
Onlangs vond het Topvrouwen.nl webinar ‘Topvrouwen en Topsport, de gemene deler’ plaats. Het werd een mooie eindsprint in de reeks webinars die Topvrouwen.nl dit jaar organiseerde. Topvrouwen bedrijven vaak dagelijks (door de hoge druk waaraan zij worden blootgesteld) topsport op hoogste bestuurlijke niveau. Welke lessen zijn er van topsporters te leren?

Onlangs vond het Topvrouwen.nl webinar ‘Topvrouwen en Topsport, de gemene deler’ plaats. Het werd een mooie eindsprint in de reeks webinars die Topvrouwen.nl dit jaar organiseerde. Topvrouwen bedrijven vaak dagelijks (door de hoge druk waaraan zij worden blootgesteld) topsport op hoogste bestuurlijke niveau. Welke lessen zijn er van topsporters te leren? Hierop gaven Anneke van Zanen-Nieberg, voorzitter NOC*NSF, Maartje Paumen, meervoudig Olympisch Kampioen hockey, Marco Hoogerland van De Talent Academy Group, in dit webinar antwoord op. Nieuwsgierig naar deze lessen en de ups en downs van een topsporter?
Personal Branding
Tijdens het webinar was er ook een vraaggesprek gepland tussen Marguerite Soeteman - Reijnen, voorzitter Topvrouwen.nl en Victoria Houwen over personal branding. Helaas was Victoria verhinderd vanwege ziekte op het moment van het webinar. Het vraaggesprek heeft uiteindelijk telefonisch plaatsgevonden. 20 jaar geleden begon Victoria haar carrière als artiestenmanager bij The Entertainment Group. Het bedrijf van onder andere Marco Borsato. Nu 20 jaar later heeft zij haar sporen als personal branding strateeg in de wereld van media, entertainment, sport en business ruimschoots verdiend. Ze wordt gevraagd door topartiesten, topsporters, topondernemers en politici voor het schrijven van een persoonlijke merkstrategie om te kunnen bouwen aan een authentieke positionering. Lees hier de terugblik van Victoria op haar gesprek met Marguerite.
Voor nog meer inspirerende verhalen van topsporters verwijzen wij graag naar het gratis e-book dat het platform Vrouwen in Sport heeft uitbracht op Internationale Mannendag. Dat het e-book gelanceerd werd op Internationale Mannendag is geen toeval. “Hoewel de titel anders doet vermoeden, is dit e-book er natuurlijk ook voor mannen. "Hopelijk werkt de bevlogenheid van alle vrouwen die ik heb gesproken ook voor hen aanstekelijk, want we hebben elkaar toch net een beetje extra nodig in deze tijden.” Aldus initiatiefnemer Suuz Boven-Amijs.